// Sådan arbejder vi

Sådan skaber vi værdi i praksis

Hos nonstop Systems bygger vi på erfaring, tillid og dokumenterede resultater. Med over 1 million installationer bag os er vi ikke længere i gang med at øve os, vi leverer hver gang. Vores tilgang er skabt på baggrund af gennemprøvede metoder, effektive arbejdsgange og en stærk kultur for samarbejde og kvalitet.

Uafhængige og derfor frie til at vælge det bedste for dig

Nonstop Systems er en uafhængig virksomhed. Det betyder, at vi ikke er bundet af eksklusive aftaler eller skjulte dagsordener. Vi kan samarbejde med alle virksomheder og offentlige institutioner, der har brug for en kompetent, troværdig og professionel IT-partner.

Stærke resultater gennem tværfaglige kompetencer

Det, der adskiller os fra mange andre, er vores evne til at tænke på tværs. Vores tværgående kompetencer gør os i stand til at:

  • samarbejde med flere parter i komplekse projekter
  • rådgive om praktisk og strategisk projektgennemførels
  • sikre effektiv planlægning og eksekvering med fokus på både tid, økonomi og kvalitet

Tryghed og garanti for dit projekt

Vi ved, hvad der skal til for at få selv de mest komplekse opgaver til at glide. Vores strukturerede tilgang minimerer fejl og reducerer omkostningerne.

Du får en samarbejdspartner, der styrer dit projekt sikkert i mål til aftalt tid og inden for budgettet. Den sikkerhed og ro, vi skaber for vores kunder, er en væsentlig del af vores succes.

Vores helhedsorienterede tilgang skaber gennemsigtighed, kontrol og fremdrift i dine IT-projekter.

arbejdsproces - sådan arbejder vi

Sådan arbejder vi

Analyse og workshop

// Analyse og workshop

Gennemarbejdet analyse er fundamentet for et succesfuldt IT-projekt

Hos nonstop Systems ved vi, at solide resultater starter med en solid proces. Derfor begynder alle vores IT-projekter med en grundig og systematisk analysefase, hvor vi i tæt samarbejde med dig kortlægger alle relevante parametre. Vi drøfter bl.a.:

  • projektets formål og forretningsmæssige målsætninger
  • tidsrammer og budgetforventninger
  • tekniske og organisatoriske forudsætninger
  • centrale succesfaktorer og risici
  • samarbejde og afhængigheder på tværs af interessenter
  • den præcise projektafgrænsning


Denne indledende fase skaber det nødvendige overblik og afdækker samtidig potentielle faldgruber før de bliver til reelle problemer.

Vi ser det, andre overser

IT-projekter er sjældent simple især ikke i organisationer med mange lokationer, interessenter og teknologier. Vores erfaring gør os i stand til at identificere udfordringer, som ofte overses i den tidlige planlægning, men som senere kan forsinke eller fordyre projektet markant.

Vi benytter gennemprøvede metoder og specialudviklede værktøjer til at sikre, at intet bliver overladt til tilfældigheder. Vi arbejder struktureret og præcist for at sikre, at alle uafklarede forhold er tydeligt belyst og håndteret, inden den praktiske planlægning begynder. Det skaber ikke kun tryghed det giver også dokumenterbare besparelser på både tid og økonomi.

Workshop fra indsigt til konkret handlingsplan

Når analysefasen er afsluttet, inviterer vi til en struktureret workshop. Her præsenterer vi vores konklusioner og anbefalinger, som ofte rækker ud over den oprindelige opgavebeskrivelse fordi vi altid tænker i langsigtede og bæredygtige løsninger.

Vi gennemgår i fællesskab:

  • den endelige projektbeskrivelse
  • praktiske og tekniske forhold
  • rollefordeling mellem interne og eksterne aktører
  • særlige hensyn, krav og ønsker
  • tidsplan og budgetramme

Workshoppen sikrer, at alle grænseflader er tydeligt defineret, og at ansvaret er klart fordelt mellem de involverede parter. På den baggrund udarbejder vi detaljerede drejebøger for den praktiske implementering, som du naturligvis skal godkende, inden den endelige projektplan udformes

// Sådan arbejder vi

Arbejdsgange der sikrer kvalitet

Analyse og Workshop

Alle IT-projekter starter med en grundig analyse. Sammen med dig drøfter vi målsætning, tidsplaner, forudsætninger, baggrund, formål, succesfaktorer, samarbejde med øvrige interessenter og projektafgræsning m.m. Herefter identificerer vi de problemstillinger, der kan være i projektet - ned i mindste detalje.

Planlægning

Når de indledende øvelser er overstået, og rammerne for opgaven er fastlagt, begynder vi selve planlægningen. Detaljeret planlægning er af højeste vigtighed, både når det gælder store komplekse udrulninger eller mere enkle projekter.

Projektstyring

Vi er gode til at styre og gennemføre dit IT-projekt, dvs. håndteringen af de praktiske opgaver vedrørende installation og udskiftning af IT. Med IT mener vi mere end PC'ere. IT dækker også over kasseterminaler, kortterminaler, routere, servere, infostandere, home entertainment og meget andet.

// Planlægning

Grundig planlægning er nøglen til en vellykket implementering

Når analysearbejdet er afsluttet, og rammerne for projektet er defineret, tager vi næste vigtige skridt: den detaljerede planlægning. Uanset om der er tale om komplekse landsdækkende udrulninger eller mere afgrænsede enkeltprojekter, er det her, vi skaber fundamentet for et effektivt og fejlfrit forløb.

Én ansvarlig projektleder ét klart kontaktpunkt

Til hvert projekt tilknytter vi en dedikeret projektleder, der er ansvarlig for at planlægge, styre og gennemføre projektet fra start til slut. Du får dermed én fast kontaktperson, som har det fulde overblik, og som du altid kan henvende dig til uanset om du har brug for sparring, status eller konkrete svar

Drejebøger og pilotprojekter sikrer kvalitet i praksis

I denne fase udarbejder vi de endelige drejebøger, der fungerer som den praktiske manual for hele projektets gennemførelse. På baggrund af drejebøgerne gennemfører vi pilotprojekter, som evalueres grundigt både internt og i tæt samarbejde med dig. Eventuelle justeringer og forbedringer implementeres, så alle processer er optimerede og afprøvede, inden den fulde implementering rulles ud.

Sådan arbejder vi

Planlægning

Professionel koordinering med alle aktører

Vi tager ansvaret for den overordnede projektstyring og vi sikrer, at alle aktører arbejder i samme retning. Vi koordinerer tæt med din interne IT-afdeling og andre nøglepersoner i organisationen, ligesom vi sikrer løbende afstemning med leverandører og øvrige samarbejdspartnere.
Du kan trygt overlade den samlede planlægning og koordinering til os vi sørger for, at intet bliver glemt, og at alle brikker falder på plads

// PROJEKTSTYRING OG GENNEMFØRELSE

Effektiv og professionel gennemførelse, hele vejen til sidste kabel

Hos nonstop Systems handler IT-projekter ikke kun om teknologi men om sikker, effektiv og problemfri gennemførelse. Vi har specialiseret os i håndtering af praktiske IT-opgaver, herunder installation, udskiftning og idriftsættelse af alt fra klassiske PC-arbejdsstationer til:
  • netværksudstyr som routere og switche
  • infoskærme og selvbetjeningsstandere
  • AP og specialiseret hardware

Én projektleder med det fulde ansvar fra første skrue til sidste overdragelse

Når vi tager ansvaret for dit IT-projekt, er det altid med en erfaren projektleder i spidsen, som har det samlede overblik. Projektlederen:

  • tester og kvalitetssikrer processerne i vores miljø, før de rulles ud i din organisation
  • koordinerer alle involverede parter både internt og eksternt
  • håndterer ændringer og sikrer, at de integreres smidigt i projektets rammer
  • har det fulde ansvar for, at opgaven gennemføres som aftalt til tiden og til prisen

Vi tager højde for alle praktiske og tekniske detaljer, så du undgår flaskehalse, misforståelser og forsinkelser.

Effektivitet i praksis fleksibel implementering tilpasset din drift

I gennemførelsesfasen er alle briefet, alle processer testet, og alle ved, hvad de skal. Med gennemarbejdede drejebøger og klare ansvarsområder foregår installationerne hurtigt, gnidningsfrit og med høj kvalitet. Vi ved, at tid er en afgørende faktor og tilbyder derfor installationer på de tidspunkter, der passer dig bedst. Det gælder både uden for åbningstid, om aftenen, natten og i weekenden.

Vi afslutter ikke før du er i mål

Når den fysiske implementering er fuldført, gennemfører vi en fælles evaluering, hvor forløbet gennemgås, og eventuelle læringspunkter dokumenteres. Samtidig overdrager vi:
relevant dokumentation, konfigurationsdata og databaser,
og øvrige oplysninger, du skal bruge til drift og videre forvaltning.

Med nonstop Systems som din partner slutter et projekt aldrig bare, det afsluttes ordentligt.

sådan arbejder vi - nonstop systems

Sådan arbejder vi

Projektstyring og gennemførelse

Scroll to Top